I. Postanowienia ogólne.
- Niniejszy Regulamin wykonywania zabiegów w Salonie Yaowares, zwany dalej „Regulaminem” określa zasady korzystania z usług salonu Yaowares, zwanego dalej „Salonem” lub „Salonem Yaowares”, w tym ogólne warunki umowy, na podstawie której Klient otrzymuje usługę w postaci masażu, zabiegu bądź dokonuje zakupu towaru, prawa i obowiązki Stron takiej transakcji, a także zasady odpowiedzialności Stron.
- Właścicielem Salonu Yaowares jest FHU JOKER z siedzibą w Zakopanem 34-500, ul. Tatary 44a.
- Klienci Salonu mają obowiązek zapoznania się z Regulaminem przed przystąpieniem do dowolnej usługi, zwanej dalej „Usługą”. Regulamin stanowi integralną część umowy z Klientem.
- Przystąpienie do Usługi jest równoznaczne z zaakceptowaniem postanowień Regulaminu. Każdy Klient ma obowiązek stosować się wprost do jego postanowień od momentu przystąpienia do Usługi.
- Niniejszy Regulamin nie jest regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1513.) i dotyczy wyłącznie usług świadczonych w salonach stacjonarnych
- Wszystkie osoby znajdujące się na terenie Salonu są zobowiązane przestrzegać niniejszego Regulaminu i podporządkować się poleceniom personelu Salonu Yaowares.
- Usługi świadczone w Salonie Yaowaresa mają charakter relaksacyjny i pielęgnacyjny, oraz służą poprawie kondycji fizycznej, jednak nie stanowią zamiennika dla porad i zabiegów medycznych.
- Salon Yaowares nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z zatajenia przez klienta informacji o stanie zdrowia oraz przeciwwskazaniach do wykonania zabiegów.
- Załącznikiem do niniejszego Regulaminu jest dostępny aktualny cennik świadczonych usług, dostępny na stronie internetowej Salonu Yaowares oraz w każdym z Salonów.
- Czas trwania każdej usługi jest określony i jest liczony od momentu wejścia do wyznaczonego pokoju do momentu wyjścia.
II. Obowiązki klienta.
- Zakup usługi z oferty Salonu Yaowares jest równoznaczny ze złożeniem przez Klienta oświadczenia, iż nie ma żadnych przeciwwskazań zdrowotnych do korzystania z usług oferowanych przez Salon Yaowares oraz, że zapoznał się i akceptuje warunki niniejszego regulaminu.
- Przeciwwskazaniach do wykonania Usług:
- choroby nowotworowe (chyba, że za pisemną zgodą lekarza),
- infekcje, gorączka, stany zapalne,
- choroby serca,
- nadciśnienie (jeśli nie są kontrolowane), zakrzepica lub inne problemy krążeniowe,
- osteoporoza,
- świeże urazy, złamania, rany,
- choroby skóry, alergie kontaktowe lub uczulenie na używane kosmetyki, ciąża zaawansowana,
- inne problemy zdrowotne mogące stanowić przeciwwskazanie.
- Klient jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania osoby wykonującej zabieg o ewentualnym dyskomforcie lub złym samopoczuciu w czasie wykonywanych Usług.
- Salon Yaowares zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania usługi, jeśli istnieje uzasadnione podejrzenie, że stan zdrowia Klienta może stanowić przeciwwskazanie.
- Klient odpowiada za rzeczy i przedmioty wartościowe pozostawione w Salonie Yaowares.
- Wszelkie reklamacje lub uwagi związane z usługami Salonu Yaowares należy zgłaszać bezpośrednio po wykonaniu usługi lub nie później niż w ciągu 7 dni od daty usługi mailowo na adres email: help@yaowares.pl. Reklamacje są rozpatrywane w terminie do 14 dni roboczych.
III. Rezerwacje.
- Klient jest zobowiązany do rezerwacji terminu świadczenia usługi. Rezerwacji można dokonać osobiście w salonie, telefonicznie lub za pośrednictwem aplikacji booksy.
- Rezerwację uważa się za wiążącą jedynie w przypadku potwierdzenia przez pracownika Salonu Yaowares lub potwierdzenie w aplikacji booksy.
- Klient jest zobowiązany odwołać lub zmienić termin świadczenia usługi najpóźniej 24h przed terminem dokonanej rezerwacji.
- W trosce o wysoką jakość usług, Klient zobowiązany jest do przybycia na zarezerwowany zabieg 5 minut przed umówioną wizytą. Czas trwania zabiegu obejmuje 60, 90 lub 120 minut, liczone od momentu wejścia do pokoju w którym odbywa się zabieg.
- W przypadku spóźnienia się Klienta na umówiony zabieg, Salon Yaowares zastrzega sobie prawo do skrócenia czasu świadczenia usługi o czas spóźnienia, a w przypadku spóźnienia powyżej 15 minut do anulowania rezerwacji.
IV. Oferta i płatności.
- Aktualna oferta dostępna jest w recepcji oraz stronie internetowej Salonu Yaowares.
- Płatność za usługi można dokonać gotówką lub bonem podarunkowym (voucherem).
- Klient zobowiązany jest do uiszczenia opłaty za usługę przed jej rozpoczęciem, chyba, że ustalono inaczej.
V. Sprzedaż i realizacja kart podarunkowych voucherów.
- W zamian za ekwiwalent środków pieniężnych Salon Yaowares wydaje kartę podarunkową voucher uprawniającą do realizacji masażu w wyznaczonym Salonie Yaowares, w którym został zakupiony.
- Karta podarunkowa uprawnia do skorzystania z konkretnego zabiegu, którego nazwa oraz czas wpisane są na karcie podarunkowej zgodnie z aktualnie obowiązującą ofertą Salonu Yaowares.
- Karta podarunkowa nie uprawnia do zakupu kosmetyków, ani innych produktów dostępnych w Salonie Yaowares.
- Karty podarunkowe można nabyć osobiście w Salonie Yaowares.
- Karta podarunkowa – voucher nie podlega wymianie na środki pieniężne.
- Karta podarunkowa jest ustaloną przez strony formą płatności za usługi.
- Salon Yaowares nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie, kradzież lub utratę karty podarunkowej – vouchera.
- Kupującemu oraz posiadaczowi karty podarunkowej nie przysługują żadne roszczenia wobec Salonu Yaowares w przypadku utraty, w tym także kradzieży lub zniszczenia karty podarunkowej.
- Karta podarunkowa jest ważna do dnia określonego na karcie podarunkowej lub w przypadku braku daty na voucherze, ważność vouchera określa się przez 1 rok od daty zakupu.
- Salon Yaowares nie przewiduje przedłużenia terminu ważności karty podarunkowej – vouchera.
- W przypadku niewykorzystania karty podarunkowej, Kupującemu lub posiadaczowi nie przysługuje zwrot środków pieniężnych.
- Kartę podarunkową można wykorzystać na inny zabieg z oferty, o takiej samej wartości lub niższej.
- Osoby realizujące kartę podarunkową są traktowane na identycznych zasadach jak pozostali klienci Salonu Yaowares.
- W celu realizacji karty podarunkowej wymagana jest uprzednia rezerwacja terminu wizyty w Salonie Yaowares, w którym zakupiony był voucher wraz z podaniem numeru karty podarunkowej – vouchera.
- Salon Yaowares gwarantuje możliwość realizacji karty podarunkowej podczas godzin pracy danego Salonu Yaowares w ramach dostępnych terminów w grafiku pracy salonu.
- Odwołanie umówionej wizyty związanej z realizacją karty podarunkowej musi nastąpić nie później niż na 24 h przed jej terminem drogą telefoniczną, elektroniczną lub osobiście. W razie dwukrotnego braku anulowania rezerwacji drogą telefoniczną lub osobiście na 24h przed umówioną wizytą, voucher uznany zostaje za zrealizowany.
- Posiadaczowi karty podarunkowej vouchera nie przysługuje prawo wydania reszty w sytuacji gdy wartość usług jest niższa niż wartość karty podarunkowej.
- Salonowi Yaowares przysługuje prawo odmowy realizacji usługi w przypadku, gdy:
- upłynął termin ważności karty podarunkowej – vouchera,
- uszkodzenia karty podarunkowej uniemożliwiają jej odczyt,
- istnieją przeciwwskazania zdrowotne po stronie posiadacza karty podarunkowej do wykonania zabiegu
- klient nie okazał fizycznej karty recepcjonistce.
- Na karcie podarunkowej umieszczone są następujące informacje:
- nazwa zabiegu
- imię i nazwisko osoby obdarowanej – opcjonalnie
- data ważności – opcjonalnie
- informacje kontaktowe umożliwiające umówienie wizyty w ramach realizacji karty podarunkowej w salonie, w którym została zakupiona.
- Wszelkie reklamacje związane z realizacją kart podarunkowych będą rozpatrywane przez Salon Yaowares po złożeniu pisemnej reklamacji na adres email: help@yaowares.pl lub w danym Salonie Yaowares.
- Podstawą uznania reklamacji jest karta podarunkowa- voucher.
- Kupujący lub posiadacz karty podarunkowej vouchera z chwilą otrzymania karty podarunkowej oświadcza, że zapoznał się z treścią Regulaminu, akceptuje jego treść w całości i zobowiązuje się przestrzegać jego zapisów.
VI. Promocje.
- Aby skorzystać z promocji dostępnej w danym Salonie Yaowares należy wcześniej się na nią powołać przed realizacją usługi.
- Promocje nie łączą się z innymi promocjami.
- Karnet Stałego Klienta jest wydawany w formie papierowej w każdym z Salonów Yaowares i służy do zbierania pieczątek za każdą zrealizowaną usługę masażu w danym salonie. Po uzyskaniu 9 pieczątek klient może wybrać 1 h masażu gratis. Do wyboru jest 1 h masażu tajskiego tradycyjnego lub 1 h masażu z olejkami.
- Wbijana jest jedna pieczątka za jeden masaż nie zależnie od czasu jego trwania.
- Komunikaty dotyczące promocji lokalnych obejmują rabaty na masaże oraz/lub sprzedaż voucherów, przy czym obowiązują one wyłącznie w lokalach wymienionych w informacjach promocyjnych.
- Promocje skierowane są do wszystkich naszych klientów i są ogólnodostępnie udostępniane na naszych kanałach przekazu tj. FB, Instagram, TikTok i strona internetowa (opcjonalnie).
- Sprzedawca ma prawo do organizowania konkursów i promocji, których warunki i zasady każdorazowo zostaną podane na naszych kanałach przekazu.
- Sprzedawca może okresowo organizować promocje, w ramach których oferowane są obniżki cen produktów lub inne korzyści dla klientów.
- Szczegółowe informacje dotyczące warunków promocji, w tym jej czas obowiązywania, są każdorazowo publikowane na kanałach przekazu.
- W przypadku braku informacji o okresie obowiązywania promocji, uznaje się, że promocja trwa do momentu odwołania przez Sprzedawcę.
VII. Postanowienia końcowe.
- Salon Yaowares zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu, a wszelkie zmiany wchodzą w życie z dniem ich opublikowania na stronie internetowej oraz w Salonach Yaowares.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.
- Wszelkie spory wynikające z korzystania z usług Salonów Yaowares będą rozstrzygane przez właściwy sąd.
- Regulamin ważny od dnia 1.01.2017 r.
VIII. Pozasądowe metody rozwiązywania sporów.
Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży;
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z 15.12. 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między Klientem a Sprzedawcą;
- Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu u powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów)
- Klient może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.
IX. Odstąpienie od umowy.
- Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1796Dz.U. 201 Klient będący Konsumentem, który zawarł ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, 34 ust. 2 i art. 35 ustawy o prawach konsumenta. Zgodnie z art. 7aa ustawy o prawach konsumenta tożsame uprawnienie jak wskazane w zdaniu poprzedzającym niniejszego ustępu przysługuje również Konsumentowi- Przedsiębiorcy. Sprzedawca w zakresie dozwolonym przepisami prawa zastrzega sobie prawo do weryfikacji danych podanych przez Klienta w toku procedury składania zamówienia w celu ustalenia czy stanowi on podmiot wskazany w art. 385(5) k.c. (tj. Konsumenta-Przedsiębiorcę).
- Początek biegu 14-dniowego terminu na skorzystanie przez Konsumenta / Konsumenta-Przedsiębiorcę z prawa odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 1 powyżej, rozpoczyna się:
- dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności od objęcia Produktu w posiadanie
- dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
3. Po upływie 14-dniowego terminu, o którym mowa powyżej, prawo odstąpienia od Umowy wygasa.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia Konsument/Konsument-Przedsiębiorca musi poinformować Sprzedawcę o decyzji o odstąpieniu w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. poprzez pismo wysłane pocztą lub e-mailem)
- Konsument/Konsument-Przedsiębiorca może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Sprzedawca zwróci Konsumentowi/ Konsumentowi-Przedsiębiorcy wszystkie otrzymane od niego koszty płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem innego niż najtańszy sposób oferowany przez Sprzedawcę) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta/ Konsumenta-Przedsiębiorcę o jego decyzji dotyczącej wykonania odstąpienia od Umowy. Jeżeli Konsument/Konsument-Przedsiębiorca wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Konsumenta/ Konsumenta-Przedsiębiorcę dodatkowych kosztów. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta/Konsumenta- Przedsiębiorcę w pierwotnej transakcji.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta/ Konsumenta-Przedsiębiorcy, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub czasu dostarczenia przez Konsumenta/Konsumenta-Przedsiębiorcę dowodu jego odesłania, w zależności od tego które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Konsument/Konsument-Przedsiębiorca ma obowiązek zwrócić Produkt objęty Zamówieniem Sprzedawcy lub przekazać go o osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt.
- Adres Sprzedawcy, na który powinien być dokonywany zwrot Produktu to adres salonu w jakim został zakupiony.
- Konsument/Konsument-Przedsiębiorca ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. Sprzedawca nie wyraża zgody na ponoszenie przez Sprzedawcę bezpośrednich kosztów zwrotu Produktu.
- Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi/Konsumentowi- Przedsiębiorcy w odniesieniu do umów:
- świadczenie usług, za które Konsument/Konsument-Przedsiębiorca jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta/Konsumenta-Przedsiębiorcy, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta/Konsumenta-Przedsiębiorcę (Produkt personalizowany), lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
- w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
X. Dane osobowe.
- Administratorem danych osobowych osób korzystających z usług jest Sprzedawca FHU JOKER Mirosław Kołaciak, 34-500 Zakopane, ul. Tatary 44a, adres poczty elektronicznej: jokerzakopane@gmail.com.
- Dane będą wykorzystywane przez Sprzedawcę w celu:
- umożliwienia składania zamówień i ich realizacji, obsługi tych zamówień i kontaktów dotyczących zamówień; (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy, numer rachunku bankowego);
- obsługi zgłoszeń, oceny satysfakcji z produktów i usług; (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, informacje o transakcjach i sposobie dostawy);
- informowania o prowadzenia marketingu usług i produktów;
- tworzenia ofert produktów i usług dedykowanych dla użytkownika, a także do analiz (m.in. statystycznych i dotyczących istotnych cech odbiorców naszych usług i produktów) prowadzonych w celu lepszego przygotowania naszej oferty lub informacji czy zapewnienia bardziej skutecznego dotarcia do wybranej grupy odbiorców (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy, informacje o transakcjach);
- ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami; (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy, informacje o transakcjach);
- realizacji obowiązków prawnych ciążących na Sprzedawcy, np. w zakresie podatków, jak również w związku np. skargą, wnioskiem, reklamacją, pytaniem;
- Sprzedawca. przetwarza dane na następujących podstawach prawnych, w zależności od okoliczności, ponieważ jest to niezbędne do:
- wykonania umowy, której stroną jest Klient- dotyczy to obsługi każdego ze złożonych przez Klienta zamówień, mdostawy zakupionego towaru, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE (,, RODO”);
- wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Sprzedawcy – dotyczy to w szczególności obowiązków wynikających z przepisów określających prawa konsumentów, przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
- kierowania marketingu bezpośredniego, na który Klient uprzednio wyraża zgodę, obejmującego przygotowywanie i przekazywanie informacji o działalności i ofert dotyczących produktów i usług, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;
- celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Sprzedawcę, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO dotyczy to następujących przypadków:
- marketing bezpośredni obejmujący przygotowywanie i przekazywanie informacji o działalności i ofert dotyczących produktów i usług Sprzedawcy, a także, informacji i ofert przygotowanych specjalnie dla danej osoby na podstawie analizy jej historii zakupów i innych informacji (np. w związku z określonymi cechami np. miejscem zamieszkania, płcią, grupą wiekową itp.);
- badanie satysfakcji ze świadczonych przez Sprzedawcę usług i sprzedawanych produktów oraz z jakości obsługi klienta;
- analiza aktywności klientów Sprzedawcy. na stronie internetowej w celu lepszego przygotowania naszej oferty;
- udzielenie odpowiedzi w związku ze skargą, wnioskiem, reklamacją, pytaniem;
- ustalenie i dochodzenie roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami.
- Dane mogą zostać udostępnione przez Sprzedawcę następującym podmiotom:
- dostawcom usług świadczonych na rzecz Sprzedawcy w zakresie utrzymania i obsługi strony internetowej,
- podmiotom przetwarzającym dane w związku z profilowaniem,
- podmiotom świadczącym usługi księgowe, prawne, doradcze, audytowe, konsultingowe, transportowe (dostawa zamówień),
- agencjom realizującym na zlecenie Sprzedawcy usługi marketingowe,
- organom publicznym, w tym sądom, na ich uzasadnione żądanie lub jeśli obowiązek taki wynika z przepisów prawa lub w celu obrony czy dochodzenia roszczeń.
- Dane osobowe nie będą przekazywane poza terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego (,,EOG”) ani do organizacji międzynarodowych. Sprzedawca będzie przechowywać dane przez okres niezbędny dla osiągnięcia przez niego celów, dla których są przetwarzane:
- tak długo jak długo istnieć będzie między Klientem a Sprzedawcą relacja uzasadniająca takie przetwarzanie, przez okres niezbędny do realizacji zamówienia, usługi czy rozpatrzenia reklamacji lub innego rodzaju skargi lub wniosku.
- dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów Sprzedawcy, tj. ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami przez okres przedawnienia roszczeń lub przedawnienia obowiązków podatkowych związanych ze zdarzeniami gospodarczymi (nabycie usług lub towarów), oraz przez okres trwania związanych z takimi roszczeniami postępowań sądowych, arbitrażowych itp.
- dla celów wywiązania się przez Sprzedawcę z obowiązków wynikających z przepisów prawa (np. z ustawy dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.) lub przepisów podatkowych lub przepisów dotyczących odpowiedzialności producenta za produkt) przez okres wynikający z takich przepisów (np. w celach rozliczeniowych dane będą przechowywane przez 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku związanego z umową).
- Jeżeli osoba zwróci się do Sprzedawcy z żądaniem skorzystania ze Swoich praw, w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do jej tożsamości, Sprzedawca może zażądać dodatkowych informacji niezbędnych do potwierdzenia jej tożsamości. Sprzedawca będzie odpowiadał na żądania bez zbędnej zwłoki, możliwie w terminie miesiąca od dnia otrzymania żądania.
- Osoba, której dane dotyczą, np. Klient, ma prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, w tym w szczególności informacji o tym czy Sprzedawca przetwarza jego dane osobowe oraz o zakresie danych posiadanych przez Sprzedawcę, celach przetwarzania danych, kategoriach odbiorców danych, o planowanym okresie przechowywania danych, o przysługujących prawach dotyczących danych osobowych, a także informacje o źródłach pozyskania danych jeżeli nie zostały zebrane od niej. Osoba ma ponadto prawo do uzyskania kopii danych, z tym zastrzeżeniem, że uzyskanie pierwszej kopii danych jest bezpłatne, a uzyskanie każdej kolejnej kopii może wiązać się z koniecznością wniesienia opłaty w rozsądnej wysokości uwzględniającej koszty administracyjne przygotowania takiej kopii danych.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo żądania niezwłocznego sprostowania nieprawidłowych danych lub, z uwzględnieniem celów przetwarzania, uzupełnienia danych niekompletnych.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo żądania niezwłocznego usunięcia swoich danych, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:
- dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
- wniosła skuteczny sprzeciw wobec przetwarzania;
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
- dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego;
- cofnęła zgodę na przetwarzanie danych osobowych a dane osobowe były przetwarzane na podstawie jej zgody i nie ma innej podstawy prawnej ich przetwarzania’
- dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego, o których mowa w art. 8 ust. 1 RODO. Osoba, której dane dotyczą nie będzie mogła jednak skorzystać z prawa do usunięcia danych m.in. jeżeli takie dane są niezbędne do ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych przez Sprzedawcę np. gdy:
- kwestionuje prawidłowość przetwarzanych swoich danych osobowych – w takim przypadku może żądać ograniczenia przetwarzania na okres pozwalający sprawdzić prawidłowość tych danych;
- w jej ocenie przetwarzanie jej danych osobowych jest niezgodne z prawem, ale jednocześnie sprzeciwia się usunięciu tych danych żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
- Sprzedawca nie potrzebuje już jej danych osobowych dla realizacji jej celów, ale są one potrzebne tej osobie do ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami;
- wniosła sprzeciw wobec przetwarzania jej danych osobowych ze względu na swoją szczególną sytuację – w takim przypadku może żądać ograniczenia przetwarzania do czasu stwierdzenia czy prawnie uzasadnione interesy przetwarzania danych Sprzedawcy są nadrzędne wobec podstaw jej sprzeciwu.
- W przypadku ograniczenia przetwarzania danych osobowych Sprzedawca będzie je mógł przechowywać, a dodatkowo wykorzystywać jedynie w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego Swoje dane osobowe, które dostarczyła Sprzedawcy oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi jeżeli:
- przetwarzanie odbywa się na podstawie jej zgody lub na podstawie umowy z nią, a jednocześnie,
- przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania jej danych, jeżeli podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy. W takim przypadku powinna wskazać tę szczególną sytuację, która jej zdaniem uzasadnia zaprzestanie przetwarzania jej danych objętych sprzeciwem.
- Na skutek sprzeciwu Sprzedawca zaprzestanie przetwarzać jej dane osobowe, chyba że wykaże istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, która wniosła sprzeciw lub podstaw do ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami.
- Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą może w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec takiego przetwarzania, w tym profilowania, bez konieczności wykazywania przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, a Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie zaprzestać takiego przetwarzania.
- W każdym przypadku, w którym przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody, osoba, która ją wyraziła ma prawo do jej cofnięcia w każdej chwili. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uważa, że przetwarzanie jej danych osobowych narusza postanowienia RODO.
- Sprzedawca w celu prowadzenia działań marketingowych, wykorzystuje działania o charakterze profilowania, tj. analizuje informacje o użytkownikach strony internetowej, w tym Klientach i ocenia ich preferencje zakupowe tak, aby przedstawić im ofertę dopasowaną do ich cech lub odpowiadającą ich potrzebom i wymaganiom.
- Na stronie internetowej znajdują się linki do zewnętrznych portali społecznościowych (Facebook, Instagram i inne). Funkcje przypisane poszczególnym linkom, w szczególności przekazywanie informacji oraz danych osobowych, aktywują się dopiero po kliknięciu w dany link. Dostawca portalu otrzyma informacje o tym, że użytkownik odwiedził stronę internetową przed wejściem na stronę tego portalu (nawet jeśli nie jest zarejestrowany lub zalogowany w tym portalu). Jeśli użytkownik nie chce, aby jego dane były przesyłane do dostawców portali społecznościowych, nie powinien klikać linków tych portali. Jeśli użytkownik nie chce, by dostawca portalu powiązał wizytę na tym portalu z jego profilem, powinien upewnić się, że wcześniej wylogował się z portalu. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez poszczególne portale można znaleźć na ich stronach internetowych.
- Pozyskane przez administratora dane osobowe są przechowywane, przetwarzane i chronione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z „RODO”. Zbiór danych osobowych został zgłoszony do Generalnego Inspektora Danych Osobowych.
- Administrator chroni zgromadzone dane osobowe korzystając z następujących środków:
- szyfrowanie danych służących do zapisu do newslettera
- zabezpieczenie zbioru danych przed nieuprawnionym dostępem